در راستای سیاست های وزارت محترم نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص اجراء طرح برندسازی جایگاه های توزیع سوخت ، شرکت پتروآیریک در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۷ موفق به اخذ مجوز فعالیت بعنوان اولین برند شرکت های زنجیره ای توزیع فرآورده های نفتی در ایران گردید. برخی از مزایای جایگاه های سوخت تحت برند :توسعه کمی و کیفی جایگاه های عرضه سوخت بهینه سازی فرآیند توزیع موثر و پیوسته سوخت نوآوری در فرآیندعملیات توزیع و فروش سوخت بهره مندی از سیستم یکپارچه حسابداری و مدیریت فروش جایگاه کاهش هزینه های خدمات دریافت سایر خدمات و محصولات قابل عرضه برای جایگاه ها
 
 
ارزش برند شرکت های نفتی جهان : یکی از مباحث مهم درباره شرکت ها در جهان ، ارزش آنها در بازار به شمار می آید ، شاخص های متعددی برارزش یک شرکت تأثیرگذار است که یکی از این شاخص ها علامت تجاری (برند) به عنوان یکی از حقوق دارایی فکری ثبت شده و تحت حمایت قانونی است. متأسفانه در کشور ما بیشتر شرکت های صنعتی به برند و در کل ، حقوق دارایی فکری خود به عنوان جزئی از دارایی شرکت توجه ندارند و حتی در فهرست دارایی مشهور ترین شرکت های صنعتی ، این دارایی ناملموس اما با قدرت تأثیر گذاری اقتصادی بالا مشاهده نمی شود در صنعت نفت جهان ، توجه به برند و افزایش ارزش آن مورد توجه جدی شرکت های نفتی است زیرا در چارچوب فعالیت شرکتها منطبق با «اصول بازرگانی» موضوع های محوری به جنبه های فنی از قبیل میزان ذخایر مخزن و اکتشاف ، توسعه ، تولید و … محدود نشده و همه جنبه های تأثیر گذار بر افزایش کارایی و سوددهی از جمله برند شرکت مورد توجه جدی بوده است و حتی به عنوان خط قرمز تلقی می شود هم اکنون میان شرکتهای فعال در صنعت نفت و گاز ، برند شرکت انگلیسی – هلندی شل با ارزش ۳۲ میلیارد دلار ، با ارزش ترین برند شرکت نفتی به شمار می آید . پس از شل ، برند شرکت های پترو چاینا با ارزش ( ۲۰میلیارد دلار) ، سینوپک با ارزش (۲۰ میلیارد دلار) ، اکسون موبیل آمریکا با ارزش (۱۹ میلیارد دلار) ، شورون آمریکا با ارزش (۱۸ میلیارد دلار ) ، بی پی انگلیس با ارزش (۱۷ میلیارد دلار) ، توتال فرانسه با ارزش (۱۵ میلیارد دلار) ، پتروناس مالزی با ارزش (۱۰ میلیارد دلار) ، انی ایتالیا با ارزش (۹ میلیارد دلار) و استات اویل با ارزش (۷میلیارد دلار) رتبه های دوم تا دهم ارزشمند ترین برند های تجاری میان شرکت های نفتی جهان را در اختیار دارند. از ارقام و رتبه های یاد شده چند نتیجه می توان گرفت: نخست) رویکرد شرکت های نفتی چینی در قبال «برند»و جایگاه آنها در این رتبه بندی نیز حائز اهمیت است. ارزش برند شرکت پتروچاینامیان ۵۰۰ شرکت جهان (شامل همه حوزه های تجاری) در سال ۲۰۰۹ ، در رتبه ۲۰۹ قرار داشت که با هدف گذاری و برنامه ریزی این رتبه در سال ۲۰۱۶ به رتبه ۴۲ در کل شرکتها و رتبه دوم در کل شرکتهای نفتی جهان ارتقا یافته است. شرکت دیگر چینی ، سینوپک نیز همین مسیر جهشی را ادامه داده است. ارزش برند شرکت سینوپک میان ۵۰۰ شرکت جهان (شامل همه حوزه های تجاری) در سال ۲۰۰۹، در رتبه ۱۸۶ قرار داشت، از این رو شرکت یادشده با جهش خیره کننده، ارزش برند خود را ظرف کمتر از ۶ سال در سال ۲۰۱۶ به رتبه ۴۲ در کل شرکتها و رتبه سوم در شرکتهای نفتی جهان ارتقا داده است. توجه فوق العاده شرکت های نفتی چینی به افزایش ارزش برند خود در بازارهای جهانی همسوبا سیاست کلی اقتصادی این کشور سوسیالیست با قواعد تجارت بین الملل است. دوم) حضور شرکت های نفتی از کشورهای چین، مالزی، روسیه و هند در فهرست شرکت های دارای برند ارزشگذاری شده، نمایانگر فراگیری این رویه در اداره شرکتهای نفتی در جهان بوده و توجه این گروه از شرکت ها تنها به مباحث فنی و تولیدی و… محدود نشده است، بلکه مباحث بازرگانی نیز جایگاه مهمی در حیطه فعالیت های شرکتهای بزرگ و حتی متوسط نفتی دارد. خوشبختانه در اساسنامه پیشین و کنونی مصوب ۱۳۹۴ شرکت ملی نفت ایران نیز کلید واژه «مطابق با اصول و قواعد بازرگانی اداره می شود» مورد تصریح قرار گرفته است که باید مبنای اداره صنعت نفت کشور در همه ابعاد فن، اقتصادی و حقوقی قرار گیرد.
اعطای مجوز دائم برند پتروآیریک توسط جناب آقای مهندس کریمی معاون محترم مدیر بازرگانی در فروش فرآورده های نفتی
شرکت پترو آیریک کارآفرینان پارسیان با نام تجاری : پترو آیریک به شماره ثبت ۵۴۵۹۳ پترو آیریک حوزه فعالیت : فرآورده های نفتی مایع (بنزین - نفتگاز) و CNG نشانی : اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، مقابل خیابان شیخ مفید، نبش کوچه نور الهی ، ساختمان آیریک شماره مجوز : ۵۰۰/۱۴۶۳۶۵ مورخ ۹۷/۹/۱۱ ( دارای مجوز دائم ) مدیر عامل : آقای سعید مهرعلیان مدیر برند : آقای سید روح ا.. سجادیه ۰۹۱۲۷۲۱۹۴۵۴ تلفن تماس : ۱۲-۳۶۶۵۰۹۱۰ -۰۳۱ - ۰۹۱۲۷۲۱۹۴۵۴
ادامه مطلب